ZREALIZOWANE PROJEKTY / DOŚWIADCZENIE
-
2019 FTF Columbus (Michał Sołowow Group)
Interim Dyrektor Rozwoju Łańcucha Dostaw – odpowiedzialność za optymalizację kosztów logistyki Spółek Synthos, Cersanit, Barlinek, Komfort, Homla oraz re-definicję strategii logistycznej
2019
-
2018 PwC Polska
Wicedyrektor w Zespole Transportu i Logistyki - odpowiedzialność za obszar „Retail & Consumer Goods” w 29 krajach CEE i CIS
-
Modelowanie sieci logistycznej i optymalizacja procesów logistycznych – czołowy polska sieć handlowa
Efekt: Optymalizacja sieci magazynów, przygotowanie planu uruchomienia magazynu automatycznego, poprawa efektywności procesów
-
Optymalizacja procesów logistycznych i wdrożenie rozwiązania Wieży Kontrolnej – czołowy operator logistyczny w Bułgarii
Efekt: standaryzacja procesów, poprawa transparentności kosztów i jakości kontroli
-
Re-definicja strategii łańcucha dostaw oraz modelowanie sieci dystrybucji – czołowy europejski dystrybutor papieru
Efekt: optymalna liczba magazynów oraz ich lokalizacja, zmapowane procesy logistyczne, spadek kosztów logistycznych z jednoczesnym
zwiększeniem obszaru dostaw „w tym samym dniu”
-
Optymalizacja struktury i kosztów transportu – lider w branży paliwowej na Ukrainie
Efekt: centralizacja funkcji transportowej dla wszystkich spółek w grupie, przygotowanie nowej struktury zarządzania procesem transportu,
przygotowanie szczegółowego planu transformacji
2018 - 2019
-
2016 PKN Orlen
Zewnętrzny doradca przy projekcie redefinicji strategii logistycznej dla produktów spożywczych - przetarg na outsourcing
Efekt: nowy model logistyki dla produktów „pozapaliwowych” (spożywczych) poprzez współpracę z zewnętrznym operatorem logistycznym, spadek
kosztów logistycznych wcześniej zawartych w cenie zakupu produktów spożywczych
2016 - 2018
-
2016 Fomar Friction Poland (MAT Holdings Inc. USA)
Zewnętrzny doradca przy projekcie optymalizacji procesów logistycznych
Efekt: usprawnienie procesów magazynowych, efektywniejsze wykorzystanie posiadanych zasobów, poprawa efektywności zarządzania zapasami
2016 – 2017
-
2016 IMS Health Consulting
Współpraca przy projektach logistycznych jako zewnętrzny ekspert
Przykładowy projekt:
Raport dotyczący zewnętrznych usług logistycznych dla sektora farmaceutycznego w Polsce - jeden z liderów rynkowych prowadzący hurtownie farmaceutyczne
2016 - 2017
-
2016 PwC
Zewnętrzny ekspert w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw
2016 (IV) – obecnie
-
2014 Baltona S.A. (Flemingo International Dubai) – Interim Dyrektor Logistyki (Europa, Ukraina, Rosja, Białoruś)
-
Odpowiedzialność za całość procesów supply chain w travel retail oraz kanale dyplomatycznym
-
Wzrost dostępności produktów na półce (przede wszystkim w sezonie)
-
Re-modeling procesów transportowych i magazynowych oraz wdrożenie efektywnego systemu KPI
-
Wdrożenie rozwiązań optymalizujących koszty logistyczne
-
Przebudowa działu supply chain oraz zdefiniowanie kompetencji na każdym stanowisku
-
Implementacja systemu WMS ma magazynie centralnym
2014 (IV) – 2016 (I)
-
2012 Graphene Partners (Doradztwo Supply Chain i M&A)) – partner
Przykładowe projekty:
-
Analiza „make or buy” pod kątem rozwoju powierzchni magazynowej – europejski producent jeden z liderów branży farb i tynków
Efekt: “business case” of porównujący różne scenariusze : pełen model outsourcingu logistycznego vs częściowy model outsourcingowy vs model własnej logistyki
-
„Business case” opłacalności otwarcia nowego magazynu – dystrybutor/branża FMCG
Efekt: opracowanie business case przeprowadzki do większego centrum dystrybucyjnego, estymacja potencjału oszczędności związanych z procesem centralizacji dostawców
-
Przeprojektowanie i uszczelnienie procesów logistycznych – dystrybutor/branża gastronomiczna
Efekt: audyt i poprawa procesu Order-to-Cash oraz przygotowanie procedur uszczelniających proces. Projekt zakładał zapewnienie bezpieczeństwa oraz efektywności kosztowej operacji magazynowych, stworzenie skutecznego procesu raportowania na bieżąco (poziom realizacji zamówień w przypadku kilkuset SKU produktów gotowych oraz kilkunastu tysięcy SKU w przypadku części zamiennych. Dodatkowo celem projektu było przeszkolenie ekipy pracującej w dziale logistyki oraz wsparcie dla Kierownika Magazynu związane z przygotowaniem nowego systemu lokalizacji SKU w magazynie.
-
Business case opłacalności otwarcia nowego magazynu – czołowa grupa branży detal/ hurt
Efekt: opracowanie business case na zlecenie klienta, który wybrał już lokalizację nowego magazynu (decyzja związana z dynamicznym rozwojem). Wsparcie dla klienta związane z oszacowanie korzyści zmiany oraz korzyści wynikających ze zwiększenia poziomu centralizacji dostawców. Wsparcie klienta w procesie negocjacji upustów logistycznych z centralizowanymi dostawcami.
-
Analiza potencjału rynku – dostawca oprogramowania dla sektora supply chain
Efekt: analiza potencjału rynku polskiego dla dynamicznie rozwijaącego się europejskiego dostawcy oprogramowania dla sektora supply chain. Celem analizy było podjęcie decyzji o wejściu na polski rynek. Wsparcie w podjęciu ostatecznej decyzji oraz dostarczenie informacji i materiałów potrzebnych do przeprowadzenia analizy SWOT.
-
Poprawa efektywności operacji logistycznych – czołowa polska sieć handlowa
Efekt: identyfikacja potencjalnych inicjatyw optymalizacyjnych w supply chain. Wsparcie dotyczyło obszarów: strategia supply chain, re-definicja procesów, renegocjacje kontraktów z operatorami logistycznymi, przetargi transportowe, projektowanie sieci dystrybucji oraz project management w bardzo dynamicznym środowisku biznesowym.
-
Przeprojektowanie sieci dystrybucji – europejski lider branży „Do-It-Yourself”
Efekt: wsparcie Klienta w efektywnym przeprojektowaniu sieci dystrybucji, modelowanie nowej sieci dystrybucji, przygotowanie scenariuszy ryzyka, przygotowanie budżetu zmiany, wsparcie przy projektowaniu procesów logistycznych związanych z wejściem w e-commerce (operacje magazynowe).
-
Wsparcie w procesie due diligence – jedna z największych transakcji M&A w polskim sektorze logistycznym
Efekt: wsparcie dla inwestora finansowego w procesie przejmowania dużego gracza branży logistycznej. Celem było zbadanie i przekazanie opinii na temat potencjału przejmowanego gracza oraz szans na wejście w nowe obszary biznesowe (analiza efektywności operacji logistycznych, analiza bazy Klientów, analiza postrzegania gracza na tle konkurentów, weryfikacja potencjału czołowych menedżerów itp.).
-
Audyt procesów logistycznych – największa Grupa Sieci Handlowych w Rosji
Efekt: audyt procesów logistycznych na zapleczu sklepów oraz audyt procesów logistycznych operatorów logistycznych pracujących dla Grupy w związku ze zmianą strategii. Na podstawie obserwacji powstała lista „action planów” (krótkoterminowych i długoterminowych) z określeniem ich skali trudności, czasu wdrożenia oraz potrzebnych zasobów.
-
Wsparcie związane z wejściem na rynek polski – duży międzynarodowy operator logistyczny
Efekt: wsparcie dla dużego operatora logistycznego (działającego w Europie Zachodniej oraz w Azji) związane z wejściem na rynek Europy Centralnej i Wschodniej. Dostarczenie danych benchmarkowych oraz pomoc w przygotowaniu oferty pod kątem przetargu na obsługę klienta branży FMCG w Polsce.
2012 (VII) – 2016 (IV)
-
2012 INVERTO AG (Kolonia, Niemcy) – współpraca przy projektach logistycznych
Przykładowe projekty:
-
Optymalizacja kosztów logistycznych: analiza możliwości – czołowy europejski producent / branża meblarska
Efekt: 11,5% oszczędności w kosztach transportu w Europie
-
Wsparcie przy organizacji przetargu na usługi logistyczne – czołowy europejski retailer/branża kosmetyczna
Efekt: lepszy dobór uczestników przetargu co miało pozytywny wpływ na wynik końcowy)
-
Organizacja przetargu na usługi transportowe w Europie – czołowy europejski producent opakowań dla branży FMCG
Efekt: 15% oszczędności
2012 (III) - 2014
-
2011 Roland Berger Strategy Consultants – współpraca przy projektach logistycznych
Przykładowe projekty:
-
Optymalizacja procesów logistycznych w wyniku połączenia dwóch spółek – Retailer/branża chemiczno-kosmetyczna
Efekt: obniżenie kosztów logistycznych
-
Reorganizacja działu łańcucha dostaw – retailer/branża FMCG
Efekt: opracowanie kluczowych kompetencji na poszczególnych stanowiskach
2011 (IX) – 2013 (VI)
-
2011 AM Consult Group (Bonn, Niemcy) – współpraca przy projektach logistycznych
Przykładowe projekty:
-
Standaryzacja procesów logistycznych – czołowy europejski dostawca/branża energetyczna
Efekt: przygotowanie procedur dla poszczególnych procesów
2011 (IX) – 2013 (VI)
Doświadczenie zawodowe (praca stała)
-
2009 CARREFOUR POLSKA – senior manager odpowiedzialny za całość operacji logistycznych Carrefour w Polsce
-
zarządzanie magazynami oraz optymalizacja procesów (fresh, dry, produkty mrożone) – suma powierzchni magazynowej = 100 000 m2
-
zarządzanie transportem oraz optymalizacja procesu dystrybucji
(średnia dzienna ilość nośników w dystrybucji = 10 000)
-
zarządzanie opakowaniami oraz optymalizacja procesu (palety, rollkontenery, pojemniki)
-
bezpośrednie zarządzanie zespołem 30 osób (senior managerowie, managerowie, specjaliści, liderzy)
-
współpraca z operatorami logistycznymi
-
wdrażanie i nadzór nad licznymi projektami logistycznymi
-
odpowiedzialność za roczny budżet operacji logistycznych = 250 mln pln
-
zarządzanie opakowaniami oraz optymalizacja procesu (palety, rollkontenery, pojemniki)
2009 (II) – 2011 (IV)
-
2007 GORENJE POLSKA Sp z o. o. - dyrektor ds. logistyki
-
główne zadanie: obniżenie poziomu kosztów logistycznych firmy
-
planowanie i organizacja nowego magazynu w Polsce (10.000m2)
-
zarządzanie połączonymi działami logistyki i fakturowania w celu zoptymalizowania procesów
-
audyt procesów logistycznych i poprawa ich efektywności (transport, magazynowanie)
-
opracowanie zasad skutecznego przepływu informacji logistycznej pomiędzy Gorenje Polska, centralą Gorenje w Słowenii oraz fabrykami zlokalizowanymi w wielu krajach Europy ( Słowenia, Serbia, Czechy)
-
umocnienie pozycji rynkowej firmy poprzez wprowadzanie rozwiązań logistycznych wpływających na wzrost satysfakcji klientów (konkurowanie skuteczną logistyką)
-
efektywne wykorzystanie systemu SAP w kontekście skutecznej logistyki
-
zarządzanie kilkunastoosobowym zespołem tworzącym dział logistyki i fakturowania
Przyjąłem propozycję pracy tylko na czas projektu: optymalizacja procesów logistycznych oraz budowa i przeprowadzka do nowego magazynu.
2007 (II) – 2008 (VIII)
-
2005 BEKO S.A. (Arcelik Group) – dyrektor ds. logistyki (na region: Polska, Węgry, Czechy i Słowacja)
-
zorganizowanie działów logistyki w każdym kraju oraz sprawowanie kontroli nad ich właściwym funkcjonowaniem
-
odpowiedzialność za uporządkowanie procesów logistycznych w Polsce (w tym za działania związane z nową ustawą dotyczącą recyklingu sprzętu AGD) oraz zoptymalizowanie współpracy z działami Marketingu, Serwisu oraz Księgowości
-
kontrola kosztów logistycznych i ich optymalizacja w każdym z wymienionych krajów
-
negocjowanie umów z operatorami logistycznymi w każdym kraju, współpraca z operatorami oraz kontrola ich działania
-
optymalizowanie procesów logistycznych w skali międzynarodowej – poszukiwanie nowych rozwiązań i ich wdrażanie (przygotowywanie programów produkcyjnych dla fabryk, organizowanie transportu pomiędzy fabrykami a filiami BEKO S.A., zarządzanie zapasami w magazynach , kontrola procedur celnych, eliminowanie uszkodzeń)
-
zarządzanie kilkuosobowym międzynarodowym zespołem (szkolenie pracowników, motywowanie pracowników, kontrola realizacji powierzonych im zadań
Członek międzynarodowego zespołu ekspertów w projekcie: „Optymalizacja kosztów w międzynarodowym łańcuchu dostaw grupy Arcelik” (Istambuł 2006)
2005 (V) – 2007 (II)
-
2001 East Trading Company (ARDO) – koordynator ds. logistyki międzynarodowej
-
organizacja transportu sprzętu AGD na terenie Europy (z fabryk zlokalizowanych we Włoszech do filii ARDO w Polsce, Rosji na Litwie i Ukrainie)
-
współpraca oraz negocjowanie umów z przewoźnikami w Polsce i we Włoszech– ciągła analiza rynku (osiągnięcie: najniższy koszt jednostkowy transportu w branży)
-
zapewnienie prawidłowego przebiegu czynności celnych
-
wyznaczanie programów produkcyjnych dla fabryk
-
zarządzanie zapasami i zamówieniami
2001 (V) – 2005 (IV)